Adverteren in Google: uitbesteden of zelf doen?

Sinds onze oprichting zijn wij bezig met het maximale uit onze Google Ads campagnes halen voor onze klanten. En dit doen wij met succes!
Het is komt namelijk niet zomaar dat wanneer je een marketing bureau in de regio zoek je uitkomt bij DoubleSmart uit Gouda. In deze blog leggen wij je uit wat de voor en nadelen zijn van het uitbesteden van je Google Ads Campagne. 

Redenen om het zelf te blijven doen

Ook al is onze ervaring dat je meer resultaten kunt behalen met het Google Ads uitbesteden, zijn er natuurlijk ook altijd redenen om het zelf te blijven doen. 

Google Ads is je passie

Het kost veel tijd om een goede Google Ads campagne op te zetten en bij te houden. Dit is voor sommige vervelend werk maar er zijn natuurlijk mensen die niets liever doen. Werkplezier is het belangrijkste onderdeel van naar je werk gaan elke dag en als dit je wordt afgenomen door het uitbesteden van je Google Ads kan dit misschien niet de beste optie zijn. 

Je wilt er bovenop zitten

Met het uitbesteden raak je ook een stukje controle kwijt. Je moet er op kunnen vertrouwen dat het bureau waar het aan hebt uitbesteed zijn werk goed doet. Mocht je nog te veel invloed willen hebben op hoe de campagnes ingericht worden en constant willen weten hoe het ermee gaat is uitbesteding wellicht niet iets voor jou. De specialist moet ook de vrijheid en het vertrouwen hebben om de taken uit te voeren die de campagnes zo optimaal mogelijk laten lopen. 

Waarom is uitbesteden beter?

Veel marketeers weten om te gaan met een advertentieaccount en hebben in hun leven wel eens geadverteerd. Waarom is het dan toch beter om dit uit te besteden? Het lukt namelijk zelf ook wel, toch?

Tijdsbesparing

Natuurlijk kost het uitbesteden van jouw Google Ads campagne geld. Maar hierdoor heb je er verder geen omkijken meer aan en de kans is groot dat het bureau waar jij het aan hebt uitbesteed dit werk sneller kunnen doen dan jij. Hierdoor houd je meer tijd over om je richten op de andere aspecten van de organisatie en kost het omgerekend misschien zelfs nog wel minder om het uit te besteden. 

Groeien via advertenties is het absolute doel

Het is een drukke week en je hebt veel afspraken staan. Het kan er dan wel eens bij inschieten om nog te kijken naar de laatste ontwikkelingen binnen Google Ads. Wanneer campagnes goed lopen is het toch ook niet nodig om hier naar te kijken? Fout! Met een online marketingbureau ben je er van verzekerd dat zij gefocust zijn op maar een doel en dat is groei behalen. Met het uitbesteden van Google advertenties ben je er dus van verzekerd dat jouw campagnes up-to-date zijn en er het maximale uitgehaald zal worden.

Uiteindelijk is de keuze aan jou om te kiezen voor uitbesteding. Wij van DoubleSmart staan in ieder geval voor je klaar!